/بهترین سبک زندگی برای افزایش عمر انسان
بهترین سبک زندگی

بهترین سبک زندگی برای افزایش عمر انسان

مطالعه‌ای جدید در دانشگاه هاروارد در مورد بهترین سبک زندگی نشان داده است که پنج عادت سبک زندگی ممکن است عامل کلیدی در افزایش طول عمر به میزان بیش از ۱۰ سال باشند.

اما یکی از این عادات افزایش طول عمر یعنی پرهیز از سیگار و استفاده از تنباکو به نظر می‌رسد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهترین سبک زندگی چیست؟

با سایت ساعت خانم ها همراه باشید.

پژوهشی که در نشریه ای منتشر شده است، پنج عادت سبک زندگی را با طول عمر بیشتر مرتبط دانسته است که شامل:

  • پرهیز از سیگار
  • حفظ شاخص توده بدنی سالم
  • پرهیز از الکل
  • ورزش با شدت متوسط تا شدید،
  • و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم

می‌شوند.

پایبند بودن به این پنج عادت سالم با ۱۲.۲ سال عمر بیشتر برای مردان و ۱۴ سال امید به زندگی بیشتر برای زنان مرتبط بوده است.

پرهیز از سیگار و محصولات حاوی تنباکو نشان داده است که در میان این عادات سالم سبک زندگی موثرترین روش برای تجربه طول عمر بیشتر یا حداقل پرهیز از مرگ زودرس محسوب می‌شود

بنابر گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در مورد بهترین سبک زندگی سیگار کشیدن موجب سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریه، دیابت، و بیماری مزمن انسدادی ریه، شامل آمفیزم و برونشیت مزمن، می‌شود.

از این رو، نقش آن در طول عمر انسان چشمگیر است.

در مقایس بزرگ‌تر، افراد بسیاری مبتلا به یکی از بیماری‌هایی هستند که سیگار به نوعی در آن نقش داشته است.

بیماری قلبی، سرطان و بیماری مزمن انسدادی ریه از جمله دلایل اصلی مرگ و میر در جهان هستند.

مصرف مرغ و ماهی

در تغذیه به جای مصرف گوشت قرمز بهتر است مصرف گوشت سفید را افزایش دهید.

مصرف زیاد گوشت قرمز نه تنها با ابتلا به سرطان پیوند خورده است، بلکه چربی اشباع موجود در آن ممکن است به مغز شما آسیب وارد کند

بهتر است مصرف گوشت قرمز را به دو بار در هفته محدود کنید و باقی روزهای هفته را بیشتر از گوشت سفید و سبزیجات استفاده کنید.

کار با وزنه

برای سوزاندن کالری های اضافی به جای این که تمام وقت خود را صرف کار با دستگاه های کاردیو کنید، بهتر است کار با وزنه را نیز در برنامه ورزشی خود جای دهید.

کار با وزنه از توده عضلانی و اسخوانی در برابر ضعف محافظت می کند و از این رو، در دوران پیری احتمالا کمتر با مشکل زمین خوردن مواجه خواهید شد.

کار با وزنه ذهن انسان را تقویت می کند

نتایج یک مطالعه در مورد پیدا کردن بهترین سبک زندگی با حضور زنانی که مشکلات حافظه داشتند، نشان داد:

پس از انجام دو جلسه ورزش در هفته به مدت شش ماه شرایط توجه و حافظه آنها در مقایسه با افرادی که تمرینات تعادلی انجام داده بودند بهبود یافته است.

وقت گذرانی با دوستان

شاید ورزش به تنهایی کافی نباشد زیرا شما باید در کل فعال باقی بمانید.

وقت گذرانی با دوستان یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار است.

یک پیاده روی عصرگاهی به همراه دوستان می تواند فوایدی بیشتر از انجام حرکات کششی پا به تنهایی داشته باشد.

حضور در اجتماع یک محرک شناختی است. گپ زدن با دوستان، به چالش کشیدن یکدیگر،و حمایت کردن از یکدیگر به مغز در ایجاد شبکه های عصبی جدید که این اندام را جوان نگه می دارند، کمک می کند.

منبع: افکار نیوز ، نمناک